Viedas pasta tehnoloģijas modernam birojam
Pasta tehnoloģiju unikālie atribūti sniedz vērtību gan pasta organizācijām, gan tās klientiem. Pasts gadu gaitā ir mainījies, taču pateicoties tehnoloģijām, tas joprojām ir viens no efektīvākajiem un pieejamākajiem piegāžu un mārketinga kanāliem.
Kathy Siviter
Pasta evanģēliste
Kāds būs pasta tirgus pēc 10 gadiem?
Kā pasta operatori strādās 2030. gadā?
Vai joprojām sūtīsim vēstules?
Atskatoties pagātnē, pirms 10 gadiem tika izlaists pirmais iPhone, tirgū oficiāli ienāca viedtālruņi. Raugoties 20 gadus atpakaļ, es atceros savu pirmo Nokia mobilo tālruni. 2013 biju liecinieks pasta tirgus liberalizācijai. Kad Posttech sāka darboties kā pasta tehnoloģiju uzņēmums, mūsu lielākās bažas bija par mūsu biznesa virzienu 15 gadu garumā. Tajā laikā domājām, ka visi teksti tiks digitalizēti un pārsūtīti internetā.
Mūsdienās daudz kas ir mainījies, bet vēstules joprojām pastāv un joprojām ir "naudas govs" lielai daļai pasaules pasta operātoru. Sūtījumu apjomi visā pasaulē strauji pieaug, galvenokārt sīkpaku segmentā. Konkurence pasta tirgū pakāpeniski ienes pozitīvu ietekmi, piemēram, operatora izvēles brīvība, pievienotās vērtības pakalpojumi biznesa klientiem, piemēram, ikmēneša rēķini, vēstuļu saņemšanas pakalpojumi, digitālā atgriešana vai vēstuļu izsekošana. Operatori spiesti elastīgāk reaģēt uz tirgus prasībām un tehnoloģiskām izmaiņām un nodrošināt labāku pakalpojumu kvalitāti.
Neatkarīgi no iemesla, mēs visi varam piekrist, ka, lai arī tirgus ir daudz mainījies, vēstuļu pasts ir palicis un joprojām ir rentabls biznesa gadījums. Tā ir realitāte šobrīd un arī 2030. gadā tā būs tāda - pat tad, ja tirgus atkal izskatīsies pavisam savādāk. Esmu pārliecināts, ka komunikācija papīra formātā pārtaps par augstākas kvalitātes pakalpojumu, jo tā patērētāju informēšanas spēja tālu pārsniedz digitālo kolēģu spējas. Kāpēc?
Vai jūs ticat, ka 2030. gadā vairs nebūs grāmatu? Vai e-lasītāji ir aizstājuši cietos vākus? Katru reizi, pārdomājot šo jautājumu es rodu ironiju, ka viens no lielākajiem e-komercijas un tehnoloģiju uzņēmumiem pasaulē ir izveidojis savu biznesu tieši pateicoties grāmatām. Tas nostrādāja - Amazon faktiski neko nemainīja, bet aizstāja daļu fiziskās loģistikas ar digitālo infrastruktūru. Pat šajā, jau pilnībā digitalizētajā pasaulē, katru nedēļu mūsu pastkastīte ir pilna ar vēstulēm, skrejlapām un tagad arī maziem sūtījumiem. Papīrs un fiziskais darbs joprojām pastāv! Šķiet, ka jaunajai paaudzei vairs nepatīk dienas laikraksti un žurnāli, bet acīmredzot viņiem joprojām patīk grāmatas, kā tas bija pirms 10 gadiem. Vai citējot Yogi Berra: “Nākotne nav tāda, kāda tā bija agrāk.”
Ko var sagaidīt 2030. gadā?
Noteikti: Papīrs pastāvēs un tas joprojām būs jāpiegādā. Papīrs būs standarta “premium” saskarne pat pilnīgi digitālizētā pasaulē.
Iespējams: Spēcīgie monopoli nespēs pietiekami ātri reaģēt uz mainīgajām prasībām. Digitālās koncepcijas vēl vairāk palielinās spiedienu uz drukāto produkciju t.sk. vēstulēm, bet cilvēkiem joprojām patiks komunikācija papīra formātā arī kā "premium" pakalpojums. Tīkli, digitālā infrastruktūra un sadarbība caur standarta digitālajām un fiziskajām saskarnēm būs veiksmes pamatā.
Jebkurā gadījumā: Uz patērētāju orientēta attieksme joprojām būs svarīga, pat tad, ja operators vienkārši veic daļu no piegādes ķēdes. Loģistikas centriem būs jauztur digitālā infrastruktūra, lai nodrošinātu labāku, ātrāku, ērtāku un drošāku darbību.
A.Mekšs
Valdes priekšsēdētājs
SIA "Posttech"
Paraksties uz Jaunumiem!